info@epath.co.il 0768654327

שפות תכנות מבוקשות 2021

אם אתם חדשים בתחום פיתוח תוכנה, החלק הקשה ביותר בלימוד תכנות הוא להחליט היכן להתחיל. ישנן מאות שפות תכנות בשימוש נרחב, שלכל אחת מורכבות משלה וייחודיות.

החדשות הטובות הן שכשתתחיל ואת המסע שלכם כמפתחי תוכנה, תתחילו לגלות איזו שפת תכנות תתאים לכם ביותר, לתחומי העניין שלכם ולמטרות הקריירה שלכם.

ברשימה שלהלן, אנו עוברים על שפות התכנות הטובות והמתבקשות ביותר עבור רבים ממקרי השימוש הנפוצים ביותר, כולל פיתוח אתרים, פיתוח ניידים, פיתוח משחקים ועוד.

איזו שפת תכנות ללמוד

  1. JavaScript
    אי אפשר להיות מפתח תוכנה בימינו מבלי להשתמש ב- JavaScript בדרך כלשהי. על פי סקר המפתחים של Stack Overflow משנת 2020, JavaScript היא השפה הפופולרית ביותר בקרב מפתחים זו השנה השמינית ברציפות. כמעט 70 אחוז מהנשאלים בסקר דיווחו כי השתמשו ב- JavaScript בשנה האחרונה.

לצד HTML ו- CSS, JavaScript חיוני לפיתוח אתרים חזיתיים. רוב האתרים הפופולאריים ביותר ברשת, מפייסבוק וטוויטר ועד Gmail ו- YouTube, מסתמכים על JavaScript כדי ליצור דפי אינטרנט אינטראקטיביים ולהציג תכנים באופן דינמי למשתמשים.

למרות ש- JavaScript היא בעיקר שפה חזיתית המופעלת בדפדפן, ניתן להשתמש בה גם בצד השרת דרך Node.js לבניית יישומי רשת ניתנים להרחבה. Node.js תואם ל- Linux, SunOS, Mac OS X ו- Windows.

מכיוון של- JavaScript יש תחביר סלילי וגמיש ופועל בכל הדפדפנים הראשיים, זוהי אחת משפות התכנות הידידותיות ביותר למתחילים.

  1. סוויפט
    אם אתם מעוניינים במוצרי אפל ופיתוח אפליקציות לנייד, סוויפט היא מקום טוב להתחיל בו. הוכרזה לראשונה על ידי אפל בשנת 2014, סוויפט היא שפת תכנות חדשה יחסית המשמשת לפיתוח יישומי iOS ו- macOS.

Swift עברה אופטימיזציה לביצועים ונבנתה מהיסוד כך שתתאים למציאות של פיתוח iOS מודרני. לא רק ש- iOS פועל בכל אייפון ואייפד, אלא שהוא גם הבסיס למערכות הפעלה אחרות כמו watchOS (עבור Apple Watches) ו- tvOS (עבור Apple TVs). בנוסף, אפל לא הולכת לשום מקום כמובילה בתעשיית הטכנולוגיה, ואפליקציות iOS ממשיכות להיות הרווחיות ביותר בשוק האפליקציות לנייד.

  1. סקאלה
    אם אתם מכירים את ג'אווה – שפת תכנות קלאסית בפני עצמה – כדאי לבדוק את בן דודה המודרני, סקאלה. Scala משלב את התכונות הטובות ביותר של ג'אווה (כגון המבנה המכוון לאובייקטים וסביבת זמן הריצה JVM המהירה שלה) עם טוויסט מודרני.

כשפת תכנות פונקציונלית, Scala מאפשרת למהנדסים להעלות את איכות הקוד שלהם כדי להידמות למתמטיקה טהורה. Scala מאפשר תכנות במקביל, המאפשר לבצע פרוצדורות מורכבות במקביל. יתר על כן, זו שפה מוקלדת מאוד. מהנדסים יכולים ליצור ולהתאים אישית את סוגי הנתונים שלהם, ומאפשרים להם להיות בראש שקט בידיעה ששטחי שלם של באגים אינם אפשריים בזמן הרצה.

  1. GO
    אחת משפות הליבה גו היא השפה המועדפות על ידי גוגל. כשפה ברמה נמוכה, Go אידיאלי עבור מהנדסים שרוצים להיכנס לתחום תכנות מערכות. זה מקיף הרבה מאותה פונקציונליות של C ו- C ++ ללא התחביר הקשה ועקומת הלמידה התלולה. זו השפה המושלמת לבניית שרתי אינטרנט, צינורות נתונים ואפילו חבילות למידת מכונה.

כשפה מורכבת, גו רץ "קרוב למתכת", ומאפשר זמן ריצה מהיר. זו שפת קוד פתוח, ומפתחים שאפתניים יכולים לראות את תרומתם האישית מאומצת ומתוכנתים נהנים ממנה ברחבי העולם.

  1. פיתון
    פייתון היא אולי שפת התכנות הידידותית ביותר מכל הרשימה הזו. נהוג לומר כי התחביר של פייתון הוא ברור, אינטואיטיבי וכמעט אנגלי, מה שבדומה לג'אווה הופך אותו לבחירה פופולרית למתחילים.

כמו ל- Java, ל- Python יש מגוון יישומים שהופכים אותה לאופציה רב-תכליתית ועוצמתית בבחירת שפת התכנות הטובה ביותר למקרה השימוש שלך. אם אתה מעוניין בפיתוח אתרי אינטרנט אחוריים, למשל, מסגרת הקוד הפתוח של Django, שנכתבה ב- Python, פופולרית, קלה ללמוד ועשירה בתכונות. Django שימש בפיתוח של אתרים פופולריים כמו Mozilla, Instagram ו- Spotify.

לפייתון יש גם חבילות כמו NumPy ו- ​​SciPy הנפוצות בתחומי המחשוב המדעי, המתמטיקה וההנדסה. ספריות פיתון אחרות כמו TensorFlow, PyTorch, scikit-learning ו- OpenCV משמשות לבניית תוכניות במדעי נתונים, למידת מכונה, עיבוד תמונה וראיית מחשב. יישומי המדע והנתונים של פייתון הופכים אותה לבחירה מצוינת עבור בעלי נטייה אקדמית.

6. אלם
אחת השפות הצעירות ברשימה שלנו, מה שהתחיל כתזה של סטודנט בהרווארד, הפך כעת לנקודת תשוקה למפתחים חזיתיים ברחבי העולם.

Elm מתכננת ל- JavaScript, מה שהופך אותה לאידיאלית לבניית ממשקי ממשק ביצועים מהירים ללא שגיאות בזמן הרצה. אלם היא שפת תכנות פונקציונלית, המאפשרת למפתחים ליצור ממשקים בצד הלקוח ללא מלכודות הצהרתיות של HTML ו- CSS.

  1. רובי
    רובי היא שפת סקריפט נוספת אשר נפוצה לפיתוח אתרים. בפרט, הוא משמש כבסיס למסגרת יישומי האינטרנט הפופולרית של Ruby on Rails.

מתחילים לעיתים קרובות מושכים לעבר רובי מכיוון שיש לה מוניטין של אחת מקהילות המשתמשים הידידותיות והועילות ביותר. לקהילת רובי יש אפילו אמירה לא רשמית, "מץ נחמד ולכן אנחנו נחמדים", ומעודד חברים לדגמן את ההתנהגות האדיבה והמתחשבת שלהם על הממציא הראשי של רובי יוקיהירו מצומוטו.

בנוסף לקהילה הפעילה ולתחביר הישיר שלה, רובי היא גם שפה טובה להודות בזכות הקשר עם עסקים גדולים בתחום הטכנולוגיה. טוויטר, Airbnb, בלומברג, Shopify ואינספור סטארט-אפים אחרים בנו כולם את אתרי האינטרנט שלהם באמצעות Ruby on Rails בשלב כלשהו.

C #
בדומה ל- C ++, C # (מבוטא C Sharp) היא שפה ייעודית למטרה כללית ובנויה על יסודות C. היא תוכננה במקור על ידי מיקרוסופט כחלק ממסגרת ה- .NET שלה לבניית יישומי Windows.

C # משתמש בתחביר הדומה לשפות אחרות שמקורן C, כגון C ++, ולכן קל לאסוף אם אתה מגיע משפה אחרת במשפחת C. C # הוא לא רק המפתח לפיתוח אפליקציות של מיקרוסופט, אלא זה גם השפה שמפתחים ניידים משתמשים בהן לבניית אפליקציות חוצות פלטפורמות בפלטפורמת Xamarin.

בנוסף, כל מי שמעוניין בפיתוח VR צריך לשקול ללמוד C #. C # היא השפה המומלצת לבניית משחקי וידאו תלת מימדיים ו -2 D באמצעות מנוע המשחקים הפופולרי Unity, המייצר שליש מהמשחקים המובילים בשוק.

  1. Rust
    Rust היא קצת מתחילה בין שאר השפות ברשימה זו, אבל זה לא אומר שזו לא שפה בעלת ערך ללמוד. סקר המפתחים של Stack Overflow משנת 2020 מצא כי Rust הייתה שפת התכנות האהובה ביותר בקרב מפתחים זו השנה החמישית, כאשר 86.1% ממפתחי Rust אמרו שהם רוצים להמשיך לעבוד איתה.

פותח על ידי תאגיד מוזילה, Rust, כמו C ו- C ++, מיועד בעיקר לתכנות מערכות ברמה נמוכה. מה שרוסט מוסיף לתמהיל, לעומת זאת, הוא דגש על מהירות וביטחון. Rust מדגיש כתיבת "קוד בטוח" בכך שהיא מונעת מתוכניות גישה לחלקי זיכרון שאסור להם, מה שעלול לגרום להתנהגות בלתי צפויה ולקריסת מערכות.

היתרונות של Rust הם שחברות טק גדולות אחרות, כמו Dropbox ו- Coursera, כבר מתחילות להשתמש בו באופן פנימי. אמנם זה יכול להיות קצת יותר קשה לשלוט בהשוואה לשפות מתחילות אחרות, אך מיומנויות התכנות של חלודה עשויות להשתלם יפה, מכיוון שהפופולריות של השפה רק תמשיך לעלות בזמן הקרוב.