info@epath.co.il 0768654327

כיצד לשפר את העסק שלכם באמצעות אתר מסחר אלקטרוני?

כמה מכם מעדיפים פלטפורמת מסחר אלקטרוני על פני חנויות קמעונאות? עם התקדמות הטכנולוגיה, אתרי המסחר האלקטרוני התגלו כבחירה העיקרית של הלקוחות. זו הסיבה שבגללה עסקים וארגונים רבים מסתמכים על אתרי המסחר האלקטרוני כדי להגיע ללקוחות שלהם. זה הפך לערוץ בשימוש נרחב עבור עסקים רבים כדי לשפר את נתוני המכירות שלהם. אתרים אלה ידידותיים למשתמש ואפשר להשתמש בהם בקלות לצורך ביצוע רכישה.

מהו מסחר אלקטרוני?

סחר אלקטרוני, המכונה גם מסחר אלקטרוני או מסחר באינטרנט, מתייחס לרכישה ומכירה של סחורות או שירותים באמצעות האינטרנט והעברת כספים ונתונים לביצוע עסקאות אלה. לעתים קרובות משתמשים במסחר אלקטרוני בהתייחס למכירת מוצרים פיזיים ברשת, אך הוא יכול גם לתאר כל סוג של עסקה מסחרית דרך האינטרנט.

בעוד שעסקים אלקטרוניים מתייחסים לכל ההיבטים של הפעלת עסק מקוון, מסחר אלקטרוני מתייחס ספציפית לעסקת סחורות ושירותים.

ההיסטוריה של המסחר האלקטרוני מתחילה במכירה המקוונת הראשונה אי פעם: ב- 11 באוגוסט 1994 מכר אדם CD של הלהקה סטינג לחברו דרך אתר האינטרנט שלו NetMarket, פלטפורמת קמעונאות אמריקאית. זו הדוגמה הראשונה לצרכן שרוכש מוצר מעסק דרך האינטרנט – או "מסחר אלקטרוני" כפי שאנו מכירים אותו כיום.

מאז, המסחר האלקטרוני התפתח כדי להקל על הגילוי והרכישה של מוצרים באופן מקוון. פרילנסרים עצמאיים, עסקים קטנים ותאגידים גדולים נהנים כולם מסחר אלקטרוני, מה שמאפשר להם למכור את הסחורה והשירותים שלהם בסדר גודל שלא היה אפשרי בקמעונאות לא מקוונת מסורתית.

סוגים של דגמי מסחר אלקטרוני
ישנם ארבעה סוגים עיקריים של דגמי מסחר אלקטרוני שיכולים לתאר כמעט כל עסקה שמתרחשת בין צרכנים לעסקים.

  1. עסק לצרכן (B2C):
    כאשר עסק מוכר מוצר או שירות לצרכן בודד (למשל, אתה קונה זוג נעליים מקמעונאית מקוונת).
  2. עסק לעסקים (B2B):
    כאשר עסק מוכר טובין או שירות לעסק אחר (למשל, עסק מוכר תוכנה כשירות עבור עסקים אחרים לשימוש)
  3. צרכן לצרכן (C2C):
    כאשר צרכן מוכר מוצר או שירות לצרכן אחר (למשל, אתה מוכר את הרהיטים הישנים שלך ב- eBay לצרכן אחר).
  4. צרכנים לעסקים (C2B):
    כאשר צרכן מוכר מוצרים ושירותים משלו לעסק או לארגון (למשל משפיע מציע חשיפה לקהל המקוון שלו בתמורה לתשלום)

אז מה אפשר לעשות?

ניתוח מדיה חברתית

האם אתם מתקשים למשוך לקוחות למוצרים שלכם? אם כן, ייתכן שזה בגלל שלא שמתם לב להתנהגות של קהל היעד שלכם. קהל היעד אולי לא בהכרח מתעניין בסוג המידע שאתם משתפים איתם. חשוב לנתח את התנהגות הקונה ולשתף את המידע הרלוונטי עבורו. ניתוח מדיה חברתית יכול לעזור לכם להבין את הלקוחות שלך בצורה טובה יותר. 

כל שעליך לעשות הוא ליצור קשר עם חברת קידום אתרים נחשבת למסחר אלקטרוני שיכולה לתעל תנועה גדולה יותר לאתר שלכם.

         לספק שירות 24/7

מה יכולה להיות דרך טובה יותר למשוך את הלקוחות שלך מאשר להיות זמינים עבורם כל הזמן. אם שירות הלקוחות המקוון שלכם עובד מסביב לשעון, הלקוחות רואים בכם ארגון אמין. זה לא רק ירחיב את בסיס הלקוחות שלכם אלא גם ייתן לכם תדמית מותג חזקה יותר.

         התאמו אישית את חווית הקנייה

אתם תמיד תהיו הבחירה הראשונה של לקוחות פוטנציאליים אם תספקו להם משהו אחר. התאמה אישית של חווית הקנייה עבור הלקוחות שלכם יכולה להפחית את המאמצים שהם משקיעים במהלך חיפוש המוצר. הם יכולים להשתמש בכלי החיפוש המותאמים אישית כדי לרכוש את המוצר בצורה פחות מסורבלת.

         תנו מגע אישי לקמפיין השיווקי שלכם

מרבית אתרי המסחר האלקטרוני משתמשים במערכות מובנות כדי לעזור להם להגיע ללקוחות פוטנציאליים שלהם. תמיד עדיף לתת מגע אישי לקמפיין השיווקי שלכם על ידי תקשורת עם הלקוחות שלך בפלטפורמות שונות.

בסביבה התחרותית של היום, אי אפשר להסתכן בכך שאינכם מודע לטכנולוגיות החדישות ביותר שיכולות לעזור בהגברת המכירות שלכם. אתרי מסחר אלקטרוני הם אחת מאותן שיטות בהן ניתן להשתמש ככלי רב עוצמה כדי לייעל את נתוני המכירות של החברה שלכם.